Това е демонстрационен магазин. Всички поръчки направени през този магазин няма да бъдат разгледани или изпълнени.
За запитвания и поръчки тел: +359889 006 068, +359889 006 067 или на място в магазините ни.

ДОБРЕ ДОШЛИ

скъпоценни камъни

  • Алесио Боски- младият талант в съвременното ювелирно изкуство част 1

     

    Алесио Боски- младият талант в съвременното ювелирно изкуство част 1

    Въпреки младостта си Алесио Боски е определян от много критици за гениален съвременен  ювелирен майстор. За сравнително кратко време успява да докаже забележителния си талант и е удостоен с такива престижни награди като „Най-добра колекция от ювелирни украшения „ (Базел 2008г.),“Couture Award“ (Лас Вегас 2008 и 2010г.), „Veranda Art Of Design“ за най-добър ювелирен дизайнер (Ню Йорк 2015г.). През 2015г. става носител на премия в конкурса за най-добър дизайнер на международната изложба International Jewellery Design Excellence.

    Алесио Боски

     

    За Алесио Боски успехът е възможност да продължава да твори без ограничения и да провокира отново и отново със своето изкуство.

    Алесио Боски

    Съществуват множество именити и очарователни украшения с необикновени камъни и изумителен дизайн, но са рядкост тези, които са в състояние истински да заинтригуват, удивят и събудят мечтателя.

    Алесио БоскиАлесио Боски

    „Ювелирното изкуство винаги е свързано с мечтание. Ние продаваме емоции и това е най-важната част в  нашата работа. Моето желание е да създавам красота и щастие. Това е моето пътешествие през живота.“

    Алесио Боски

    Алесио Боски

  • Историята на брилянта “Картие-Бъртан-Тейлър“ II част

    историята на брилянта картиеИсторията на брилянта “Картие-Бъртан-Тейлър“ II част

    Много недоброжелатели са били на мнение, че изключително щедрите подаръци на Ричард Бъртън за Елизабет Тейлър са по-скоро извинение за многобройните му авантюри. Дали това е така или не днес няма никакво значение.Те са не просто уникални ювелирни произведения, но и материално изражение на съдбата на различни исторически лица и събития .

    Едно от тях е и колието със сърцевиден гравиран диамант „Тадж Махал“, подарено на Елизабет Тейлър за нейния 40-годишен юбилей.

    Индийският жълт диамант със сърцевидна форма е бил притежание на поколения владетели от династията на Великите Моголи и се е превърнал в част от историята за голямата любов на владетеля шах Джахан. В периода 1627-1628г. с възкачването му на престола,  е наследен от Шах Джахан, а той от своя страна го подарил на любимата си жена, довереница и съветник -  Мумтаз Махал.

    Картие-Бъртан-Тейлър

    След внезапната й смърт през 1631г. шах Джахан заповядал в нейна памет да бъде построен мавзолей – дворецът Тадж Махал, символът на град Агра и един от най-величествените архитектурни шедьоври на всички времена.

    Картие-Бъртан-ТейлърПредполага се, че първоначално диамантът „Тадж Махал“ е бил част от колие, украсено с перли, а  в периода 1920-1930г. представител на ювелирна къща „Cartier“ успял да  го закупи от индийските махараджи. Новите притежатели поставили уникалния диамант в златен обков, обсипан с множество рубини и диаманти. Във времето различни ювелири от цял свят са правили различни реплики на прочутото колие.

    Ричард Бъртън закупил историческото колие от „Cartier“ за колосалната за времето си сума от 350 000 щатски долара. През 1972г., когато става притежание на холивудската актриса, колието получава и ново име -  „Сърцето на Тейлър“.

    След смъртта на Елизабет Тейлър колието е предложено на търг и закупено от анонимен колекционер от Азия за сумата от 8 818 500 щатски долара.

  • Украшенията, притежавани от Елизабет Тейлър III част

    украшенията притежавани от Елизабет ТейлърУкрашенията, притежавани от Елизабет Тейлър III част

    Дори  след смъртта си Елизабет Тейлър остава легенда не само с множеството  роли и забележителна визия, но и като страстен колекционер на съпрузи и уникални украшения. И ако спътниците в живота на актрисата днес не представляват интерес за никого, то изобилието от уникални украшения – много от тях ненадминати шедьоври в ювелирния свят, продължават да са предмет на нестихващ  интерес.

    Със сигурност най-впечатляващото, скъпото и любимо притежавано от актресата украшение е златен пръстен с огромен брилянт, наречен „Krupp“.

    украшенията притежавани от Елизабет ТейлърБрилянтът с маса 33,19 ct е закупен на аукцион за сумата от 300 000 щатски долара от Ричард Бъртан и е подарен на актрисата за Свети Валентин през 1968г. От този момент до смъртта си през 2011г. Елизабет Тейлър не се разделя с него. Той се превърнал в неотменна част от ежедневието и личността ѝ. С него се снимала в множество филми и даже нейната анимационна версия в един от епизодите на „Семейство Симпсън“ носи пръстен с такъв брилянт.

    Огромният камък с изумруден шлайф някога принадлежал на друга актриса – Вера Круп, втората съпруга на немския оръжеен магнат Алфред Круп.Самата Елизабет Тейлър многократно е казвала, че през Втората световна война и по вина на Круп смъртта си са намерили много евреи и именно поради тази причина пръстенът е ценно попълнение в колекцията на „ едно хубаво еврейско момиче“ като нея.

    В последното си интервю за списание „Harper’s Bazzar“ актрисата отново говори и за любимия си пръстен: “ „Круп „ е необикновен камък. Изпълва се с живот и блясък, когато светлината преминава през него. Размерът има значение, но от съществено значение е силата на емоцията, която пробужда.“

    След смъртта на актрисата пръстенът е преименуван на „Брилянтът на Елизабет Тейлър“ и през 2012г. се превръща  в сензацията на поредния аукцион, проведен в Ню Йорк, когато е продаден за сумата от 8,8 милиона щатски долара.

  • Ювелирен емайл - част II

    ювелирен емайлЮвелирен емайл - част II

    В средата на XII век като водещ център в масовото производство на религиозна утвър с използването на различни техники на емайла се обособил френският град Лимож. Изработвали се мощехранилници, реликварии, кръстове и всякакви други предмети, необходими за дейността на духовенството и църковната власт. Постепенно  количеството на произвежданите предмети набирало инерция за сметка на художествената им стойност. В началото на XV век именно там възникнала и се наложила съвършено нова техника - художествен емайл. Това била своеобразна живописна техника, изразяваща се в нанасянето на горещ емайл върху грундирана метална повърхност.  Тя бързо  добила популярност сред представите на висшето общество и се наложила като тенденция. Изработвали се миниатюри, пейзажи, сцени от бита и митологията - недостижими шедьоври на онова време.

    ювелирен емайл

    В продължение на столетия хората се възхищавали на приказния отблясък на витражите в църквите и катедралите. Той се превърнал във вдъхновение за не малко майстори при създаването на уникални творби, а с времето завладяващата му красота била открита и от майсторите ювелири.

    ювелирен емайл

    В края на XIX и началото на XX век светът занемял пред деликатната и изтънчена работа на френския ювелир Рене Лалик и знаменития Карл Фаберже и те се превърнали в своеобразни новатори - откриватели на красотата скрита в разнообразни форми и материали. Техните произведения придали нов облик на горещия емайл. Крилата на скакалците, пеперудите, екзотичните птици, листенцата на цветчетата на Лалик придобили реалистичност и оживявали, озарени от слънчевите лъчи.

    ювелирен емайл

    За разлика от другите бижутери, работещи  най-много с 3 или 4 цвята на емайла, Фаберже започнал да използва повече от 60 нюанса. Това налагало изключително прецизна подготовка на металните повърхности и отлично качество на покриващия материал. Във визитна картичка на фирма „Фаберже“ се превърнала техниката на емайла, наречена „гилош“, а многобройните уникални  изделия, излезли от работилниците на Ювелирната къща  продължават да очароват колекционерите от цял свят.

    ювелирен емайл

    В наши дни едва ли са останали ювелирна къща и бижутер, които да не са преоткрили неизчерпаемите възможности при работата с ювелирния емайл и да не са го включили в своите изделия и колекции. С помощта на изкуството на емайла се раждат възхитително красиви ювелирни изделия, разкрива се вълшебен свят - експлозия от форми и цветове, който не може да остави безразличен никого.

    Бижута с ювелирен емайл може да закупите от магазини Фортуна.

  • Ювелирен емайл - част I

    ювелирен емайлЮвелирен емайл - част I.

    Изделията от емайл като неотменна част от приложно - декоративното и ювелирно изкуство завладяват със своята красота, яркост, изящество и реалистичност. Пластичността на използваните материали в съчетание с всевъзможни цветове и нюанси позволява създаването на уникални произведения на изкуството с разнообразна стилистика и дизайн.

    Историята на емайла, подобно на ювелирното изкуство има хилядолетна традиция и днес тя продължава да се усъвършенства.

    По своята същност емайлът е различно оцветена стъклообразна маса, разтопена върху метална повърхност (най - често злато, платина, мед, стомана и рядко сребро).

    ювелирен емайл

    За разлика от обикновеното стъкло има по - ниска температура на топене и близък до използвания метал коефициент на линейно разширение, необходими условия за получаването на твърдо, здраво и дълготрайно покритие. Тези свойства позволяват използването на емайла като ключов декоративен елемент не само в областта на ювелирното и художествено изкуство, но и при различни интериорни и екстериорни решения. В зависимост от търсения ефект и приложението му, емайлът може да бъде прозрачен, полупрозрачен и непрозрачен.

    ювелирен емайл

    Прозрачният емайл най-често намира приложение като защитно антикорозионно покритие или като основа за нанасяне на цветен емайл, а полупрозрачния  - като идеална алтернатива на цветните скъпоценни камъни заради, ослепителния блясък, който придобива след допълнителна шлифовка и изключителната дълготрайност. Плътният непрозрачен материал се отличава с наситени цветове и може контрастно да се съчетава с непокритите участъци на изделията.

    ювелирен емайл

    Кога и къде първоначално се е зародила техниката на емайла остава неясно. Знае се, че в Микена още през 1425 - 1300 г. пр.н.е. са се изработвали примитивни метални изделия, покрити с емайл, а от VI век пр.н.е древните гърци доразвили техниката и технологията и материалът станал масово използван като покритие или декоративен акцент на украшенията от злато. Развила се  т. нар. техника на дупчестия горещ емайл, при която се използвали специални шаблони или заготовки, в които в последствие се нанасял емайла.

    ювелирен емайл

    В Персия и Индия се наложила техниката на горещия преградъчен емайл, при която релефният рисунък на изделията се съчетавал с инкрустирани перли и цветни скъпоценни и полускъпоценни камъни , наречена „минанкар“ - феерия от цветове и материали - истински екзотичен разкош. Китайската школа, от друга страна, залагала на традициите и била консервативна по отношение на изкуството. Горещият  емайл намирал приложение при украсата на декоративни изделия от благородни метали, върху които били изобразявани реални и митологични образи и сюжети.

    ювелирен емайл

     

    Развитието на науката и техниката дало своето отражение и върху изкуството. През X век своя апогей достигнала византийската художествена школа.Усъвършенствала се техниката на преградъчния и витражен емайл. Тя била изключително прецизна, сложна и трудоемка. Получила названието си заради използването на метални преградки обособяващи кухини  (килийки) с различна форма и големина,  запълвани с разноцветен емайл за постигане на търсения рисунък. За времето си това бил най-финният изработван емайл, характеризиращ се с недостижими до тогава чистота и прозрачност на боите.

    ювелирен емайл

    Историците и изкуствоведите определят творбите от този период като класически, а изделия  с емайл се отличавали с изключителен колорит и сложност - многопластови и реалистични сюжети на християнска религиозна тематика. Най-голямата и емблематична творба от тази епоха е Pala d’Oro ( Златният олтар), включваща около 250 миниатюри  от позлатено сребро и украсени в техниката на преградъчния горещ емайл.

    Ювелирен емайл - част IИзработена в Константинопол през  1105 г. по поръчка на венецианския дож Орделафо Фалиеро, днес  тя е част от малкия иконостас на катедралата „Св. Марко“ във Венеция. От Византия изкуството на преградъчния и витражен емайл намерило последователи в съседните й страни и с времето се наложило в Западна Европа.

    Очаквайте продължение...

    Бижута с ювелирен емайл може да закупите от магазини Фортуна.

  • Малахит - изключително красив и необикновен

    малахитМалахит - изключително красив и необикновен

    Малахит е един изключително красив и необикновен камък. Цветът му се дължи на наличието на мед и е изобилие от зелени нюанси, преливащи от светло  зелено със синкави оттенъци до тъмните наситени смарагдово зелени тонове. Смята се, че наименованието му е с древногръцки произход от думата „malakos“- зелена трева.

    След полиране, камъкът разкрива красиви рисунки от редуващи се слоеве тъмни и светли ивици, и ленти, както и по-сложни фигури, и кръгове с неправилна форма образуващи „око“. Това е причината при някои народи да е известен под името „Паунов камък “.

    малахит

    Малахитът  бил познат на хората преди повече от 10 000 години като изключително мек и лесен за обработка материал. Малахитовите мини, разработвани някога на територията на днешен Египет били по- стари от всички династии на фараоните. В Древен Египет и Юдея още преди 4000 г. пр. н. е. в хълмовете между Суец и Синай, са се добивали големи количества от този минерал.

    малахит

    Старите автори отбелязват, че робите които работели в тях  не се разболявали от чума и холера, тъй като носели малахитови амулети. Антибактериалните свойства на минерала го превърнали в често използвано лекарствено средство от лечителите и знахарите от онова време, а египетските знатни дами първи въвели модата да гримират очите си със ситно смлян малахит.

    малахит

    Това е един от първите минерали използвани като символ на властта от висшите касти в Древен Египет. Церемониалните маски и украшения на фараоните и жреците често били украсявани с малахит. Вярвало се е, че повишава вибрациите на ума на управника и помага за взимането на мъдри решения.

    малахит

    Намерил приложение и като строителен и облицовъчен материал. В храма на Артемида в Ефес се издигала внушителна колонада, облицована с малахит. Римляните изработвали от него печати и талисмани. Отъждествявали го с богинята Юнона, чийто символ бил паунът. Вярвали, че камъкът привлича истинската любов и късмет.

    малахит

    Най-голям напредък в добива на малахит е отбелязан след откриването на залежи в Урал през ХVII в. Именно там са открити късове с маса 100 и 250 t. В Ермитажа /Санкт Петербург/ е обособена специална малахитова стая със стотици произведения на изкуството, изработени от този интересен камък.

    малахит

    Там се намира огромна малахитова ваза, състояща се от пет части, плътно долепени една до друга. Според стара руска легенда, малахитът прави човека невидим, а който пие от малахитова чаша, придобива способността да разбира езика на животните.

    малахит

    Към настоящият момент малахитът намира приложение главно в интериорния и екстериорния дизайн и приложните занаяти. Изработват се декоративни фигурки и пластики с различен сюжет,ценени заради красотата на камъка и изключителното майсторство на художниците,  а бижутата с малахит – колиета, нанизи, гривни, брошки и обици са чудесно цветно  решение за ежедневния стил.

    Бижута със Малахит можете да откритете тук.

  • Хелиотроп - "обръщащ се към слънцето"

    Хелиотроп Хелиотроп - "обръщащ се към слънцето"

    Хелиотропът известен още като „кървав камък“ /bloodstone/ е разновидност на халцедона с характерна окраска – тъмно зелено с червени петна, но ако петната са жълти, камъкът се нарича „плазма“. Наименованието на хелиотропа идва от две гръцки думи, Хелиос - слънце и Тропос – преобразяване, като преводът на тази фраза означава „Обръщащ се към слънцето“. Легендата за произхода на хелиотропа разказва, че той се е създал когато няколко капки от Христовата кръв паднали и оцветили някои камъчета в основата на кръста.

    Древните гърци и римляни са носели хелиотроп за добиване на издържливост. Те смятали, че този камък може да влияе на позицията на слънцето в небето. Хората, които били на власт го използвали, за да увеличат още повече популярността си. За минерал с такова име се споменава още в писанията на философа Плиний датиращи от – І в. пр. н. е.

    Хелиотроп

    В Древна Индия, хелиотропът бил символ на храброст и мъдрост. В индийската йога, той се е считал за камък със силно енергийно поле, което може да предпази от негативни влияния. Считало се е, че украшения от хелиотроп спомагат, да се смекчи гнева на владетелите и господарите.

    Хелиотроп

    При Древните Египтяни камъкът също бил на особена почит. Те вярвали, че той има “специални магически свойства“ и, че всички врати ще бъдат отворени за притежателя на такъв камък...

    Хелиотроп Индианците използвали амулети от минерала във формата на сърце за спиране на кръвотечения. Испанският мисионер Бернардино де Саагун отбелязал, че през 1574 г. е спасил много индианци болни от чума. Всички те били „излекувани“ благодарение на това, че той им дал да подържат в ръка къс хелиотроп. „Кървавият камък“ е с голяма плътност, цветовете на който могат да варират. Висококачественият хелиотроп е полупрозрачен в наситено зелено и с равномерно разпръснати петна в „истинско червено“. Както и при другите „шарени“ камъни, майсторството при обработката му се състои в подбора на добри цветови комбинации.

    От този камък през Древноста са се изработвали печати, мъжки пръстени и предмети за Хелиотроп украса. По време на Викторианската епоха във Великобритания е бил доста популярен камък. Изработвали са се уникални бижута и различни аксесоари. Лувъра в Париж съхранява гема от хелиотроп с печата на Императора на Свещената римска империя Рудолф ІІ /1552- 1612 г. /. Той се е интересувал от изкуство като събира огромна колекция от скъпоценни камъни и минерали в процеса на търсене на „философския камък”. В колекцията на Лувъра се намира и купа за десерт от хелиотроп, собственост на Краля-Слънце Луи ХІV.
    Хелиотроп Из колекционерските среди под знака на „Фаберже“ е известна дръжка за слънчобран, изработена от хелиотроп инкрустирана с брилянти. Произведението е на бижутера Михаил Перчин от ювелирна къща „Фаберже“ , а още по- известна е кутията за бижута около 1896 г. /също от хелиотроп със златен обков в стил нео-рококо. Тя също е изработена от Михаил Перчин с щемпел „Фаберже“ и е подарена на графиня Мария Александровна. Понастоящем кутията е собственост на английската кралица Елизабет ІІ. Може би най-известното произведение от хелиотроп на къща „Фаберже“ е великденското яйце „Спомен за Азов“. Предполага се, че хелиотропите от които са направени предметите са с произход Русия, в предвид практиката на Фаберже да използва камъни добити в Русия.

  • Завладяващата красота на турмалина

    Завладяващата красота на турмалина

    Понакога скъп, понякога достъпен и по-рядко оценяван на баснословно високи суми, турмалинът е многолик кристал. Многоцветен, с  мек блясък и завладяваща красота, турмалинът е полускъпоценен камък, който заема своето достойно място в ювелирния свят редом със скъпоценните камъни. Превърнат е в неотменен акцент в колекциите на водещите ювелирни къщи, в които се съчетават вековните  традиции на различни стилове и култури с вкусовете и търсенията на съвременния динамичен свят.

    Първите турмалини, донесени в Европа от отвъдморските колонии, се отличавали с меки червени оттенъци.Колонизирането на Новия свят и откриването на нови разнородни находища в различни части на света дало възможност турмалинът да се превърне в кристал – рекордьор по многообразие от цветове.

    Сравнително голямата твърдост, добрата обработваемост, гланцовият блясък на повърхността, разнообразието от цветове и нюанси заслужено поставят турмалина в категорията на един от най-интересните полускъпоценни камъни за бижутери, колекционери и обикновени естети.

     Турмалинът е полускъпоценен камък, известен и използван за украшения още от стари времена. Византийските бижутери са обковавали турмалинените кристали със злато още през XII век. Руските майстори лека - полека започнали да усвояват знанията на майсторите от Константинопол и към XVI век, откривайки собствени находища и включвайки се в търговските пътища до Индия, започнали самостоятелно да снабдяват изтънчените си клиенти с редките камъни. В Западна Европа от периода на Просвещението последни открили красотата на турмалините. Холандските моряци донесли от новите земи необикновени камъни с пурпорно-лилав чвят. Тези нови скъпоценности били подобаващо високо оценени както от бижутерите, така и от техните клиенти. От този момент популярността и стойността на турмалина започнали да растат.

    Днес най-скъпо оценяваните турмалини се добиват в Бразилия, щата Параиба, откъдето идва името им. Турмалинът параиба е камък, който се характеризира с дълбок неонов хладен блясък, а цветовите му вариации се разпростират от светло синьо до наситено синьо към тюркоазено, светло зелено и изумрудено зелено.

    Поради визуалното си сходство с рубина, червеният турмалин е наречен рубелит. Цветът на зряла малина, характерен за рубелитите с високо качество, правят този турмалин особено ценен. Находища на рубелит има в Русия, САЩ, Мадагаскар и Шри Ланка.

    В Сибир се добива т.нар. сибирит. Това е турмалин с наситен тъмно вишнев цвят. Открит е преди около 300 години и днес продължава да запленява ювелирите с топлите си нюанси. Интересни са и интензивно оцветените форми на сибирита с преобладаващи лилаво-червени и червено-виолетови нюанси. От друга страна ахронитът е напълно безцветна разновидност на турмалина, която можеда бъде открита единствено на о. Елба. Поради изключителната си рядкост това е един от най- скъпите турмалини, макар почти да няма ювелирна стойност.

    Верделитът или т.нар. бразилски изумруд е един от най-широко разпространените в природата турмалини. Почти идентичен по цвят на изумруда е хром-турмалинът. Наситено зеленият му цвят буди възхищение и единствено по-мекият му блясък го отличава от кристалите на колумбийските изумруди.

    Дравитът е турмалин с жълто-кафяв цвят. Названието му се свързва с австрийското поречие на р. Драва, където е открит за пръв път. Днес се добива изключително в Кения. Използването на полихромни турмалини в ювелирните изделия създава впечатлението за уловени  късчета от дъгата. Преобладаващите меки тонове и трудно уловимите цветови преходи правят тези турмалини изключително привлекателни.

  • Староруският стил на Фаберже

    Староруският стил на Фаберже

    Проектирането и изработването на различни по своето предназначение ярки, изящни, съвършени и разкошни шедьоври превърнали Карл Фаберже - придворния ювелир на Романови - в личност, чието име завинаги ще остане вписано в историята на приложното изкуство.  Съвременниците определяли Фаберже  като "Челини на XIX век".

    От  гледна точка на съвременния човек, произведенията на Фаберже, се ценят не само като ювелирни произведения на изкуството, а преди всичко като съкровища на световната култура.

    Въпреки широко разпространената представа за недостижим  разкош и безумно висока стойност на изделията, носещи щемпел "Фаберже", във визитна картичка на фирмата се превърнало умението най-пълно и в дълбочина да се използват достойнствата и красотата на всички използвани материали - одухотворяването и вдъхването на живот на студения метал и мъртвия камък.

     

    Някога определяли Ювелирна къща "Фаберже" като "гъба на културата", защото в изделията, излизащи от нейните работилници, умело били съчетавани мотиви и елементи от различни художествени стилове и направления - пищният ампир и нежната готика, плавният арт нуво и екзотичният Изток и разбира се - самобитният традиционен руски стил.

    Така нареченият "староруски стил " се възражда и набира голяма популярност в края на XIX и началото на XX век. Диадемите и тиарите, изработени от злато или платина и инкрустирани с брилянти, миниатюрни чашки, изработени от сребро и украсени със скъпоценни и полускъпоценни камъни удивляват със своето съвършенство и майсторска изработка. Ярките висулки и медальони, в които често били комбинирани изумруди, сини сапфири и рубини, създават цветно и празнично настроение.

    Изработването на различни църковни регалии било широко застъпено в работата на "Фаберже". За църквите и манастирите на Русия се създавали изящно гравирани златни обкови за икони и кръстове, пищно инкрустирани с перли, скъпоценни и полускъпоценни камъни подвързии за православни евангелия. Решени в староруски стил, те напълно се доближават до работата на майсторите от XII - XV век.

    Изобщо традиционната за старите майстори работа с металите и тяхната украса характеризира облика на изделията на "Фаберже" в староруски стил: сребърни съдове и прибори за бита, инкрустирани с кварц, аметист и халцедон, украсени с изваяни цветя и митични образи или плътно покрити с ярък разноцветен емайл, поразяват погледа с изкусната стилистика.

    Изделията на "Фаберже", по всеобщо мнение, нямали равни в цяла Европа. По - късно европейските производители се опитвали не веднъж да произвеждат изделия, подобни на неговите, но дори такива утвърдени фирми като "Бушерон" (Boucheron) и " Картие" (Cartier) за дълго време  " оставали в сянката на "Фаберже ".

    Още за интересни факти за бижутата вижте тук>>

     

  • Статуетките на Фаберже (Fabergé)

    Статуетките на Фаберже (Fabergé)

    Ювелирна къща Фаберже (Fabergé) е известна и и с изработването на изделия на приложно - декоративното изкуство, а именно статуетки. Във фирмата винаги са се предлагали разнообразни изделия, способни да удовлетворят търсенията и на най- взискателния и изтънчен вкус. Клиентите на фирмата можели да разчитат, че всичко предложено от тях е изработено  "с такава прецизност и изящество, с първокласни материали и любов, както и великденските яйца, предназначени за императорското семейството". В периода 1890 - 1900 г.

    Фаберже замислил и започнал да осъществява проектите си по изработването на серия миниатюрни фигурки на животни от полускъпоценни камъни, злато и сребро,  придавайки голямо значение на техническото изпълнение и естетическото им съвършенство. Изборът върху изработването на миниатюри рязко се откроявал от монументалния вкус, характерен за това време и до голяма степен бил повлиян от възраждащият се интерес към японското изкуство и работата на старите руски майстори.

    Майсторите от Ювелирна къща "Фаберже" залагали в работата си  на различни полускъпоценни камъни и кристали, пренебрегнати до този момент в ювелирното изкуство. Фигурки от цели камъни, склупторирани и гравирани в детайли, се превърнали в популярни украшения за бита в средите на руската и европейската аристокрация.

    Едни от основните поръчители на миниатюри, изработени от "Фаберже" били представителите на Английското кралско семейство и аристокрация. Големият интерес и многобройните поръчки наложили откриването на филиал на "Фаберже" в Лондон през 1903г. В този период били изработени едни от най - скъпите миниатюри: сива нефритена сова със златни крачета и очи от брилянти по поръчка на мистър Гордън Бенетон (65,15 лири стерлинги). Фигурка на кобилата Персимона - победител в Кралското дерби през 1911 година по поръчка на кралица Александра. За нейната колекция са изработвани още цяла серия фигурки на домашните й любимци. След смъртта на крал Едуард VII в работилницата на "Фаберже" изработват възпоменателна фигурка на любимото му куче ( йоркширски териер) Цезар. На нашийника на каменното кученце били изписани думите "Принадлежа на краля".

    Малки маймунки, тюлени, мишлета, носорози, кученца, птици - своеобразната, красива и реалистична "фауна" на "Fabergé" била необятна и за всяка една фигурка се подбирали камъни, най-точно съответстващи на естествената им украска. За  прасенцето - розов кварц, за тюлена - обсидиан, за златните рибки - оранжев сердолик.

    "Фаберже " се превърнали в своеобразни иноватори и по отношение на непопулярни и трудни за работа камъни. Така например планинския кристал и различните кварцове намирали изключително голямо и разнообразно приложение. В някои случаи били използвали самостоятелно и от тях се изработвали напълно прозрачни фигурки, а в други при оформянето им, композициите били допълвани от скъпоценни камъни, злато, сребро и/или платина. Друга серия била насочена към изработването на каменни статуетки на хора, облечени в традиционните носии на народите на Русия или принадлежащи към различни социални прослойки с характерните им професии - войник, чистач, певица, музикант.

    Семпли или ярки, скъпоценни и пищни, независимо от предназначението им изделията на "Фаберже" не могат да оставят безразличен никой със своята красота, отразяваща невероятния талант и изкусното майсторство на ювелирите.

    Още интересни факти може да научите тук>>

1-10 of 13

Страница:
  1. 1
  2. 2