Това е демонстрационен магазин. Всички поръчки направени през този магазин няма да бъдат разгледани или изпълнени.
За запитвания и поръчки тел: +359889 006 068, +359889 006 067 или на място в магазините ни.

ДОБРЕ ДОШЛИ

Фаберже

  • Хелиотроп - "обръщащ се към слънцето"

    Хелиотроп Хелиотроп - "обръщащ се към слънцето"

    Хелиотропът известен още като „кървав камък“ /bloodstone/ е разновидност на халцедона с характерна окраска – тъмно зелено с червени петна, но ако петната са жълти, камъкът се нарича „плазма“. Наименованието на хелиотропа идва от две гръцки думи, Хелиос - слънце и Тропос – преобразяване, като преводът на тази фраза означава „Обръщащ се към слънцето“. Легендата за произхода на хелиотропа разказва, че той се е създал когато няколко капки от Христовата кръв паднали и оцветили някои камъчета в основата на кръста.

    Древните гърци и римляни са носели хелиотроп за добиване на издържливост. Те смятали, че този камък може да влияе на позицията на слънцето в небето. Хората, които били на власт го използвали, за да увеличат още повече популярността си. За минерал с такова име се споменава още в писанията на философа Плиний датиращи от – І в. пр. н. е.

    Хелиотроп

    В Древна Индия, хелиотропът бил символ на храброст и мъдрост. В индийската йога, той се е считал за камък със силно енергийно поле, което може да предпази от негативни влияния. Считало се е, че украшения от хелиотроп спомагат, да се смекчи гнева на владетелите и господарите.

    Хелиотроп

    При Древните Египтяни камъкът също бил на особена почит. Те вярвали, че той има “специални магически свойства“ и, че всички врати ще бъдат отворени за притежателя на такъв камък...

    Хелиотроп Индианците използвали амулети от минерала във формата на сърце за спиране на кръвотечения. Испанският мисионер Бернардино де Саагун отбелязал, че през 1574 г. е спасил много индианци болни от чума. Всички те били „излекувани“ благодарение на това, че той им дал да подържат в ръка къс хелиотроп. „Кървавият камък“ е с голяма плътност, цветовете на който могат да варират. Висококачественият хелиотроп е полупрозрачен в наситено зелено и с равномерно разпръснати петна в „истинско червено“. Както и при другите „шарени“ камъни, майсторството при обработката му се състои в подбора на добри цветови комбинации.

    От този камък през Древноста са се изработвали печати, мъжки пръстени и предмети за Хелиотроп украса. По време на Викторианската епоха във Великобритания е бил доста популярен камък. Изработвали са се уникални бижута и различни аксесоари. Лувъра в Париж съхранява гема от хелиотроп с печата на Императора на Свещената римска империя Рудолф ІІ /1552- 1612 г. /. Той се е интересувал от изкуство като събира огромна колекция от скъпоценни камъни и минерали в процеса на търсене на „философския камък”. В колекцията на Лувъра се намира и купа за десерт от хелиотроп, собственост на Краля-Слънце Луи ХІV.
    Хелиотроп Из колекционерските среди под знака на „Фаберже“ е известна дръжка за слънчобран, изработена от хелиотроп инкрустирана с брилянти. Произведението е на бижутера Михаил Перчин от ювелирна къща „Фаберже“ , а още по- известна е кутията за бижута около 1896 г. /също от хелиотроп със златен обков в стил нео-рококо. Тя също е изработена от Михаил Перчин с щемпел „Фаберже“ и е подарена на графиня Мария Александровна. Понастоящем кутията е собственост на английската кралица Елизабет ІІ. Може би най-известното произведение от хелиотроп на къща „Фаберже“ е великденското яйце „Спомен за Азов“. Предполага се, че хелиотропите от които са направени предметите са с произход Русия, в предвид практиката на Фаберже да използва камъни добити в Русия.

  • Староруският стил на Фаберже

    Староруският стил на Фаберже

    Проектирането и изработването на различни по своето предназначение ярки, изящни, съвършени и разкошни шедьоври превърнали Карл Фаберже - придворния ювелир на Романови - в личност, чието име завинаги ще остане вписано в историята на приложното изкуство.  Съвременниците определяли Фаберже  като "Челини на XIX век".

    От  гледна точка на съвременния човек, произведенията на Фаберже, се ценят не само като ювелирни произведения на изкуството, а преди всичко като съкровища на световната култура.

    Въпреки широко разпространената представа за недостижим  разкош и безумно висока стойност на изделията, носещи щемпел "Фаберже", във визитна картичка на фирмата се превърнало умението най-пълно и в дълбочина да се използват достойнствата и красотата на всички използвани материали - одухотворяването и вдъхването на живот на студения метал и мъртвия камък.

     

    Някога определяли Ювелирна къща "Фаберже" като "гъба на културата", защото в изделията, излизащи от нейните работилници, умело били съчетавани мотиви и елементи от различни художествени стилове и направления - пищният ампир и нежната готика, плавният арт нуво и екзотичният Изток и разбира се - самобитният традиционен руски стил.

    Така нареченият "староруски стил " се възражда и набира голяма популярност в края на XIX и началото на XX век. Диадемите и тиарите, изработени от злато или платина и инкрустирани с брилянти, миниатюрни чашки, изработени от сребро и украсени със скъпоценни и полускъпоценни камъни удивляват със своето съвършенство и майсторска изработка. Ярките висулки и медальони, в които често били комбинирани изумруди, сини сапфири и рубини, създават цветно и празнично настроение.

    Изработването на различни църковни регалии било широко застъпено в работата на "Фаберже". За църквите и манастирите на Русия се създавали изящно гравирани златни обкови за икони и кръстове, пищно инкрустирани с перли, скъпоценни и полускъпоценни камъни подвързии за православни евангелия. Решени в староруски стил, те напълно се доближават до работата на майсторите от XII - XV век.

    Изобщо традиционната за старите майстори работа с металите и тяхната украса характеризира облика на изделията на "Фаберже" в староруски стил: сребърни съдове и прибори за бита, инкрустирани с кварц, аметист и халцедон, украсени с изваяни цветя и митични образи или плътно покрити с ярък разноцветен емайл, поразяват погледа с изкусната стилистика.

    Изделията на "Фаберже", по всеобщо мнение, нямали равни в цяла Европа. По - късно европейските производители се опитвали не веднъж да произвеждат изделия, подобни на неговите, но дори такива утвърдени фирми като "Бушерон" (Boucheron) и " Картие" (Cartier) за дълго време  " оставали в сянката на "Фаберже ".

    Още за интересни факти за бижутата вижте тук>>

     

  • Статуетките на Фаберже (Fabergé)

    Статуетките на Фаберже (Fabergé)

    Ювелирна къща Фаберже (Fabergé) е известна и и с изработването на изделия на приложно - декоративното изкуство, а именно статуетки. Във фирмата винаги са се предлагали разнообразни изделия, способни да удовлетворят търсенията и на най- взискателния и изтънчен вкус. Клиентите на фирмата можели да разчитат, че всичко предложено от тях е изработено  "с такава прецизност и изящество, с първокласни материали и любов, както и великденските яйца, предназначени за императорското семейството". В периода 1890 - 1900 г.

    Фаберже замислил и започнал да осъществява проектите си по изработването на серия миниатюрни фигурки на животни от полускъпоценни камъни, злато и сребро,  придавайки голямо значение на техническото изпълнение и естетическото им съвършенство. Изборът върху изработването на миниатюри рязко се откроявал от монументалния вкус, характерен за това време и до голяма степен бил повлиян от възраждащият се интерес към японското изкуство и работата на старите руски майстори.

    Майсторите от Ювелирна къща "Фаберже" залагали в работата си  на различни полускъпоценни камъни и кристали, пренебрегнати до този момент в ювелирното изкуство. Фигурки от цели камъни, склупторирани и гравирани в детайли, се превърнали в популярни украшения за бита в средите на руската и европейската аристокрация.

    Едни от основните поръчители на миниатюри, изработени от "Фаберже" били представителите на Английското кралско семейство и аристокрация. Големият интерес и многобройните поръчки наложили откриването на филиал на "Фаберже" в Лондон през 1903г. В този период били изработени едни от най - скъпите миниатюри: сива нефритена сова със златни крачета и очи от брилянти по поръчка на мистър Гордън Бенетон (65,15 лири стерлинги). Фигурка на кобилата Персимона - победител в Кралското дерби през 1911 година по поръчка на кралица Александра. За нейната колекция са изработвани още цяла серия фигурки на домашните й любимци. След смъртта на крал Едуард VII в работилницата на "Фаберже" изработват възпоменателна фигурка на любимото му куче ( йоркширски териер) Цезар. На нашийника на каменното кученце били изписани думите "Принадлежа на краля".

    Малки маймунки, тюлени, мишлета, носорози, кученца, птици - своеобразната, красива и реалистична "фауна" на "Fabergé" била необятна и за всяка една фигурка се подбирали камъни, най-точно съответстващи на естествената им украска. За  прасенцето - розов кварц, за тюлена - обсидиан, за златните рибки - оранжев сердолик.

    "Фаберже " се превърнали в своеобразни иноватори и по отношение на непопулярни и трудни за работа камъни. Така например планинския кристал и различните кварцове намирали изключително голямо и разнообразно приложение. В някои случаи били използвали самостоятелно и от тях се изработвали напълно прозрачни фигурки, а в други при оформянето им, композициите били допълвани от скъпоценни камъни, злато, сребро и/или платина. Друга серия била насочена към изработването на каменни статуетки на хора, облечени в традиционните носии на народите на Русия или принадлежащи към различни социални прослойки с характерните им професии - войник, чистач, певица, музикант.

    Семпли или ярки, скъпоценни и пищни, независимо от предназначението им изделията на "Фаберже" не могат да оставят безразличен никой със своята красота, отразяваща невероятния талант и изкусното майсторство на ювелирите.

    Още интересни факти може да научите тук>>

3 обекта